lördag 19 november 2011

Uppdatering från NZ

Hej alla!
Tänkte bara titta in här en snabbis och berätta att jag och Jens lever och har det bra! I söndags kom vi fram till Queenstown i Nya Zeeland efter en kort flygtur från Sydney. Första dagen gick vi mest omkring och tog foto och ohhade och ahhade (jag var tvungen att hela tiden kommentera hur fint allt var), en pittoresk stad omringad av höga berg och en stor sjö med helt klart vatten! Queenstown är känt för att vara en äventyrsstad men försiktig (eller feg) som jag är var jag inte redo att kasta mig ner från ett berg eller ett flygplan mot en för tidig död... ;) Däremot gjorde vi Whitewater rafting och det var en kul och spännande upplevelse!

Just nu är vi i Christchurch och är lite chockade över hur förstört här är efter jordbävningen. Hela centrum är avstängt och känns som en stor byggarbetsplats (Vid 9 på morgonen blir vi väckta av hamrande och borrande på vårt hostel men vi får gratis frukost som kompensation!). Idag ska vi till ett museum och ta reda på mer om jordbävningen och kolla in Botanical gardens... har för mig att jag läste att staden har över 700 parker! Imorgon åker vi vidare till nästa ställe på Sydön, en liten stad som heter Nelson som ser jättefin ut. Bland annat har vi planerat att paddla kajak genom en nationalpark, och självklart fortsätta slappa, läsa och äta!

Har inte så mycket internettid kvar så blir inte så många bilder nu! Massa kramar

I Sydney

Queenstown

2 kommentarer:

  1. Ah, vad fina ni ar! :) Och sjukt fint vid sjon!! Tyckerr det var bra att du inte kastade dig ner fran nagra berg, vill ha hem dig i ett stycke! Puss

    SvaraRadera
  2. Låter och ser härligt ut Helena! Jag vill också till Nya Zeeland!
    Njut av sista semestertiden min vän, så ses vi snart (vilket är tur för jag saknar dig och de andra flickorna jättemycket)!
    Hälsa Jens.
    Puss

    SvaraRadera